Wafel met warm fruit

wafel3

Mijn wafelijzer stond al weer een tijdje in de kast, vandaar dat ik toch maar weer eens receptje ging proberen. Een wafel ziet er al heel snel gezellig en lekker uit terwijl het super simpel te maken is. Ook hierbij kun je zelf weer zo veel experimenteren als je leuk vindt!

Wat heb je nodig (voor 3 wafels);

  • 70 gram volkoren speltmeel
  • 60 gram amandelmeel
  • geprakte rijpe banaan
  • 3 eieren
  • halve theelepel zuiveringszout
  • druppel limoen
  • 2 theelepels kaneel
  • diepvriesfruit

wafel2Hoe maak je het;

  • Ik begin met het diepvriesfruit, omdat dit uit de vriezer komt heeft het namelijk even nodig, dit kan je gewoon op laag vuur in een koekenpan opzetten, dan ontstaat er vanzelf warm fruit in een sapje.
  • Prak de banaan tot deze lekker papperige is.
  • Doe hier beide soorten meel doorheen en roer dit goed.
  • Hierna kunnen alle eieren er door, roer dit goed zodat je geen klontjes over hebt.
  • Tot slot, het zuiveringszout, een druppel limoensap en je kaneel erdoor, even roeren en het kan in je wafel ijzer.
  • Ik ben verwend met een ijzer dat bliept op het moment dat je wafel gaar is, ik zou dus niet durven zeggen hoelang dit duurt, ik gok 3 a 5 minuten.

Serveer met het warme fruit en smullen maar, je kunt er ook nog een klodder griekse yoghurt op doen!

3 gedachtes over “Wafel met warm fruit

  1. klinkt zo lekker. Worden ze knapperig, of blijven de wafels zacht?

    Ik twijfel toch om ook eens een wafelijzer aan te schaffen. Soms zie ik zulke heerlijke wafel recepten langs komen.

    Like

Reacties op deze post

